Recenze fotoaparátů – Jaký si mám pořídit?

Jaký si mám pořídit fotoaparát? Zdá se to jako jednoduchá otázka. Ovšem čtením různých recenzí, hodnocení a kritiky zjistíte, než není tak jednoduché fotoaparát vybrat. Záleží hlavně na plánovaném využití fotoaparátu, například zda ho budete využívat pro focení u vás doma nebo při surfování někde u pláže. S výběrem by vám mohla pomoci tato recenze fotoaparátů podle odvětví a použití.

V dnešní době snad ani nejde rozdělovat fotoaparáty na špatné a dobré. Za správných podmínek dokáže každý fotoaparát, který si koupíte, vytvořit skvělé fotky

1. Hledám fotoaparát, který bude fotit lépe než chytrý telefon

Smartphone fotka

Nejlepší volba: Canon PowerShot G9 X Mark II

Model PowerShot G9 X Mark II je dostatečně malý a lehký, aby se vám kamkoliv vešel a mohli jste ho mít stále u sebe. Poskytuje čistší a detailnější obraz, než by většina kompaktních fotoaparátů dokázala. Fotoaparát za dobrého světla velmi rychle zaostří a vy tak můžete bez čekání ihned fotit. Vlastní dotykovou obrazovku pro rychlejší přístup k nastavení fotoaparátu. Vestavěná WiFi umožňuje snadné odesílání snímků do chytrého telefonu nebo můžete fotoaparát vzdáleně ovládat.

Canon PowerShot G9 X

Canon PowerShot G9 X Mark II

Nejlepší jednoduchý fotoaparát

Krásné fotky
 Rychlé zaostření
 Dotyková obrazovka
 WiFi
 Nic

Koupit na Alza.cz Koupit přes Heureka.cz

Dobrá volba: SONY DSC-RX100 II

Jako druhá nejlepší volba se jeví Sony DSC-RX100 II. Pokud nepotřebujete u vašeho fotoaparátu dotykovou obrazovku, tento model vytváří úžasné fotky a jeho baterie vydrží skoro o polovinu více než jeho konkurence. Jeho zaostřování za sníženého světla už není tak rychlé, ale naopak v rychlém módu dokáže vyfotit až 10 snímků za sekundu. Jeho objektiv má o trochu delší dosah než předchozí model a díky jeho sklopitelné zadní obrazovce můžete snadno pořizovat snímky nad hlavou.

SONY DSC-RX100 II

Skvělé fotky s lepší výdrží baterie

Krásné fotky
 Rychlost snímání
 Polohovatelná obrazovka
 Výdrž baterie
 Pomalejší zaostření v šeru

2. Hledám levný fotoaparát s vysokou kvalitou fotografií

Fotografie

Pokud nechcete za fotoaparát utrácet deseti tisíce máme tu pro vás dva, které dopadli v našich testech cena/výkon nejlépe.

Nejlepší volba: Canon PowerShot SX620 HS

Model Canon PowerShot SX620 Hs je podle nás nejlepší volbou levnějšího fotoaparátu. Kvalita denních fotografií odpovídá ceně tohoto modelu, nicméně vytváří skvělé fotky v nočních podmínkách a uvnitř domu. Jako důležitou informaci je potřeba zmínit velikost přiblížení (zoom), která dokáže přiblížit až 25x a tím vytvořit snímek na podstatně velkou vzdálenost. Pokud nebudeme porovnávat s drahými digitálními zrcadlovkami má také poměrně velkou výdrž baterie se kterou dokážete vytvořit cca 300 snímků, což se bude hodit převážně na delších výletech.

Canon PowerShot SX620 HS

Canon PowerShot SX620 HS

Lepší zoom a větší výdrž baterie

Skvělé noční a vnitřní fotky
 Zoom
 Baterie
 WiFi
 Hůře ovladatelné menu
 Horší zaostřování

Levnější volba: Canon IXUS 185

Pokud hledáte ještě levnější fotoaparát s dobrou kvalitou obrázků, potom je zde Canon IXUS 185. Na svojí cenu dokáže vytvořit se svým 20 MPx snímačem poměrně hezké fotky. Vlastní 8x optický zoom, který je většinou standardem kompaktních fotoaparátů. Jeho baterie zvládne pořízení zhruba 200 fotografií. Je velmi malý a skladný, takže se vám vejde kamkoliv a můžete ho u sebe pohodlně nosit. Při zakoupení ovšem pozor, balení neobsahuje USB kabel jak by se dalo očekávat.

Canon IXUS 185

Canon IXUS 185

Levný s relativně dobrou kvalitou fotografií

Poměrně hezké fotografie
 Malá velikost
 Cena
 Balení nezahrnuje USB kabel
 Základní funkce

3. Hledám fotoaparát na plánovanou dovolenou

Dovolená hory

Rozhodli jste se vydat na dovolenou, chcete si pořídit skvělé fotky na památku, ale nevíte jaký fotoaparát by to zvládl nejlépe? Máme tu pro vás několik tipů na fotoaparáty s pevnou konstrukcí, velkým zoomem a skvělou kvalitou fotografií na slunci i ve tmě.

Nejlepší volba: Nikon Coolpix B700

Model Nikon Coolpix B700 je jediný se senzorem oka, který automaticky přepne displej do elektronického hledáčku ve chvíli, kdy se fotoaparát přiblíží k oku. Kloubová obrazovka vám umožní snadno pořizovat fotky nad hlavou nebo ve výšce pasu. Nabízí širokou škálu možností fotografování, od rozsáhlé krajiny a širokoúhlých architektonických památek až po fotky ještěrek. Poskytuje výbornou kvalitu fotografií a natáčení videa ve 4K pro domácí filmy. Každá fotografie, kterou vyfotíte máte možnost ihned přenést do vašeho chytrého zařízení díky technologii SnapBridge, které využívá Bluetooth.

Nikon Coolpix B700

Nikon Coolpix B700

Vynikající kvalita fotografií a skvělý zoom

Kvalita fotografií
 Zoom 60x
 Kloubová obrazovka
 4K video
 Senzor oka
 Pomalejší autofocus

Dobrá volba: Panasonic Lumix DC-FZ80

Panasonic Lumix DC-FZ80 postrádá oční senzor a kloubovou obrazovku, ovšem vyniká ve své rychlosti. Rozhraní FZ80 s dotykovou obrazovkou a rychlejším autofocusem (zaostřením) z něj dělají mnohem lepší volbu pro rychlé použití, takže jej lze využít pro zachycení sportovních událostí nebo zvířat. Vlastní také několik skvělých funkcí, mezi které patří špičkové zaostření nebo tiché nastavení pro tajné záběry.

Panasonic Lumix DC-FZ80

Panasonic Lumix DC-FZ80

Rychlý se skvělým autofocusem

Rychlost
 Dotyková obrazovka
 Vynikající zaostření
 Horší kvalita fotografií než u předchozího modelu

Koupit přes Heureka.cz

4. Chci fotografovat pod vodou

Pokud hledáte fotoaparát do náročných podmínek, mohl by vám vyhovovat Nikon W300. Můžete ho zahrabat do písku, lyžovat s ním nebo se potápět.

Nejlepší volba: Nikon W300

Nikon W300 je nejlepší volbou díky své všestranosti. Jeho objektiv má nejširší záběr z testovaných fotoaparátů a vlastní pěti násobné přiblížení (zoom 5x). Jeho snímky mají realistické barvy a a spoustu detailů při fotografování v plnoautomatickém režimu. Co se týče videa, tak dokáže natáčet při vysoké kvalitě 4K. Snímky, které vyfotíte můžete ihned odesílat do chytrého telefonu nebo je rovnou sdílet na sociální sítě. Fotoaparát vydrží až do 30 metrů pod vodou, je odolný proti nárazům z výšky až 2 metrů a je také mrazuvzdorný až do -10°.

Nikon W300

Nikon W300

Všestranný voděodolný fotoaparát

Široký záběr
 Realistické barvy
 Velice odolný
 4K video
 Nic

Levnější volba: Ricoh WG-50

U levnějšího modelu Ricoh WG-50 mohou být barvy mírně nerealistické v ojedinělých podmínkách, nicméně v přirozených podmínkách jsou dostačující pokud nejste extra nároční. Fotoaparát je nárazuvzdorný z výšky až 1,5 metru, mrazuvzdorný až do -10° a voděodolný do hloubky 15m pod vodou. Postrádá sice 4K pro natáčení videa a WiFi, ale na druhou stranu stojí o zhruba 2000 Kč méně. Je ideální volbou pokud si chcete fotografování pod vodou pouze vyzkoušet nebo fotoaparát svěřit svému dítěti.

Ricoh WG-50

Ricoh WG-50

Rychlý se skvělým autofocusem